samochody do tuningu

Mineralny Motul 3000 20W50 - tani i dobry. Lotos to pewno olej do silnika samochodowego, do motoru lej motocyklowe oleje do silnika czterosuwowego oznaczone jako 4T. Pamiętaj że olej w Virago służy do smarowania silnika, skrzyni i sprzęgła, zwykły samochodowy się nie nadaje.

wierzba


A jaki filtr?
Na www.larsson.pl jest możliwość ustawienia w konfiguracji modelu swojego motocykla. Wtedy na liście produktów będą widoczne tylko te rzeczy które przeznaczone są do danego motocykla...

Co do oleju mineralnego 20W50 ja używam firmy Motul (30zł 1litr, lub 90zł bańka 4 litry)



Kończąc - Olej półsyntetyczny jest rzadszy od mineralnego więc nie powinno się stosować w sprzetach starszych niż 5-7 lat (zależnie od przebiegu)


..toz to Ameryki bracie nie odkryłeś,ze syntetyk jest rzadszy od mineralnego,ale ciekawe co mi powiesz na ten temat, tylko popatrz na klase lepkosci tych olei:
MOTOREX KTM Racing 4T 20W/50,VALVOLINE DuraBlend 4T 20W-50,Motul 7100 Ester SAE 20W50, Esso 4T 20W-50..
..no i co Ci rozum podpowiada?..pewnie mineralne?, otóż nie przyjacielu to są oleje półsyntetyczne i syntetyki nowej generacji przewaznie wykonywane na bazie estrów, mało tego niektóre producent dopuszcza mieszanie z olejami mineralnymi tej samej klasy lepkosci,
i te oleje to jest pieśń przyszłośći..

Jakos dziwnie dobieracie olej silnikowy do swoich DS-ow.Olej dobiera sie w pierwszym rzedzie wedlug instrukcji , a nie co mechanik lub kolega powiedzial.

W kazdej instrucji jest podana klasa oleju, czyli jego API (producent nie pisze jaki ma to byc olej, mineral czy syntetyk).To wlasnie API mowi nam jaki olej ma byc wlany,czyli okresla jego parametry.Olej np. API-SG wyprodukowany w 1998 r. bedzie mial takie same parametry jak olej API-SG wyprodukowany w 2009 roku (moze miec inny sklad chemiczny, moze byc olejem mineralnym lub syntetycznym).
W moj silnik ma byc zalany wedlug instrukcji olejem klasy API: SE,SF lub SG.
Znalazlem takie oleje spelniajace ten warunek:

Castrol Super GP 20w40 API-SG,mineral
- Castrol Act>Evo 4T 20W-40 API SG, mineral
- Castrol Twin 20W50 API-SG, polsyntetyk
- Yamalube 4-SF ..... API SG, syntetyk
- Yamalube 4-S ......API-SG ,polsyntetyk ,zalecany przez Yamahe do XVS
- Yamalube 4-M .......API-SG , mineral, zalecany przez Yamahe do XVS
- MOTUL 3000 4T 20W-50 API-SG, mineral
- Motul 5100 4T ester 10W40 4L Technosynthese ..API SG ???, polsyntetyk
- BEL-RAY EXL 10W40 4L API-SG, mineral


nie uzywajcie syntetyków co najwyzej pól synt.
Wg rysunku w instrukcji obsługi można stosować 10W30, 10W40, 15W40, 20W40, 20W50, zależnie od temperatury. Dodatkowo olej musi spełniać normę API SE, SF, SG, lub wyższą. Nie jest napisane nic o jego syntetyczności. Ja boję się syntetyka, bo dużo naczytałem się o wypłukiwaniu nagaru, rozszczelnieniu silnika, pogorszeniu osiągów, zwiększeniu spalania itp. Dodatkowo na starym forum ktoś napisał, że oleje syntetyczne są rzadkie i przez to ulegają spaleniu w silniku i kończy się to dolewkami. Zastanawiam się czy faktycznie jest różnica "rzadkości" pomiędzy syntetycznym, a półsyntetycznym olejem 10W40. A może odradzasz stosowanie oleju syntetycznego głównie z powodu wspomnianych przeze mnie właściwości myjących? Dodam, że na stronie Motula jest specjalna aplikacja pomagająca w doborze oleju. Motul zaleca stosowanie do Virago oleju w pełni syntetycznego. Nie wykluczam, że wynika to z faktu, że jest to olej najdroższy.

Hej,

Po konsultacjach z kolegami motorowcami stanę chyba na 20W/40 lub 20W50 i to koniecznie mineralnym !!! Myślę, ze trzeba unikać jak ognia olejów, które zawierają dużo środków myjących, takich jak np.SHELL. Te bowiem mogą wypłukać wszystko z silnika i zacznie się dzwonienie, stukanie i za chwilę remont pewny.
Boję się eksperymentować. Myślę, że z tych dostępnych to chyba najodpowiedniejszy będzie:

- Motul 3000 4T HC - TECH SAE 20W50
zastanawiałbym się nad
- LOTOS City Standard 20W50

z uwagi na dużo niższą cenę a w sumie nie jestem przekonany do aż takiej wyższości MOTULA, jeżdzę ostatnio do rafinerii LOTOS i widzę, ze produkują oleje dla wszystkich potentatów w branży takich jak SHELL i MOBIL. Te etykiety na bańkach to czasami dziwna sprawa.


Nadal się zastanawiam pomiędzy trzema: 10W/40; 20W/40 lub 20W/50 i chyba ten ostatni w końcu wybiorę?!

Właśnie wymieniłem olej . Zalałem Motul 20/40. Zrobiłem tak bo przede wszystkim kiedy motocykl powstawał to producent dobrał do niego najlepszy olej na tamten czas. Do dziś nie zmieniło się praktycznie nic w mineralnych olejach. Po za tym Motul to olej który był reklamowany i produkowany przede wszystkim do motocykli a castrol był bardziej wszechstronny i wydaje mi się że jest młodzszy co tradycji olejowych. I jeszcze jeden ważny dla mnie argument: Virago to nie simson czy komarek, lecz rasowy chopper o japońskiej dokładności - motocykl z górnej półki więc jeśli stać Cię na taki to nie sądzę aby np. 50 zł czy 100zł róznicy w cenie było nie do przełknięcia.

Croom, instrukcja do E11 strona 203:
do klekota 2C-E zaleca się wielosezonowe oleje silnikowe klasy API CD dopuszczalne jest stosowanie API CE lub API CF
Poniżej rysunki z lepkościami gdzie masz gdzie możesz lać 5W, 10W, 15W, 20W, a druga liczba to nawet 50.
Jeśli ten Twój Agip był półsyntetyk, to wybierz mniej więcej coś podobnego np: Motul 6100 Synergie+ API SL/CF

Niezrywalność filmu olejowego nie zależy od gęstości i lepkości, tylko od jakości oleju. Wyczynowy Red Line 10W-40 ma grubszy film olejowy niż mineralny olej 20W-50. Motul 10W-40 ma certyfikat Bosha "0% strat silnika na ścieraniu", a w zlewanym z silnika Motulu 5W-40 znajduje sie połowe mniej żelaza i aluminium niż w innym oleju 20W-50.
Technologie podwójnych, potrójnych estrów tworzą praktycznie niezrywalne filmy olejowe nie dlatego że są strasznie grube, ale ze względu na swoją budowę chemiczną. To są kosmiczne technologie, które powodują np że milimetrowej grubości płat jakiegoś tworzywa jest 10 razy bardziej odporny na temperaturę i tarcie niż 10 cm kawałek zwykłej blachy.

[quote="thoreg"]Mam pytanko. Docieram sobie silnik i wlasnie niedawno rozpoczalem etap 1000-3000 km. Wczesniej (300-1000 km) silnik byl zalany pol syntetykiem 10W40 Castrola. Na biegu jalowym przy rozgrzanym oleju (75-90 stopni) cisnienie lekko powyzej 1 bara (1-1.3), przy 3000 rpm rowne 4 bary. Natomiast teraz, po zmianie oleju na Castrola RS 10W60 na jalowym cisnienie trzyma 2 bary na rozgrzanym i jakies 4.4 bara przy 3000 rpm. Co moze byc tego przyczyna i czy jest sie czym martwic? Aha wczesniej mialem jakis filtr uniwersalny, a teraz zalozony jest Pipercross od bybs'a.[/quote]

nie myślę żeby było się czym martwić - ciśnienie teraz jest ok. natomiast w pierwszym etapie te 1-1,3 bara na wolnych było trochę dziwne ale miałeś olej o innej lepkości niż teraz.
ja np. przesiadłem się niedawno z Valvoline 20W50 na Motul 15W50 i na wolnych na rozgrzanym mam o 0,1-0,2 mniejsze ciśnienie (2,0-2,2 bara)

co do uwagi kolegi Forest'a to jest to raczej sugestia niż ostrzeżenie, aczkolwiek w silnikach Turbo na oliwie nie można oszczędzać

pozdrawiam


uzupelnij olej do maksymalnej ilosci, a jak wlejesz troche wiecej to nie zaszkodzi.

nie mozna przelewac oleju ponad stan, musi byc pomiedzy max a min. tak wiec co za duzo to nie zdrowo...

a nawiasem mowiac to wlasnie wczoraj wymienilem u siebie olej zakupilem mineralny motul 20w50, ogulnie silnik moze troszeczke sie wyciszyl....

musze odswiezyc kotleta

zalalem elfa 20w50 mineralnego, 22zl / litr.
swietny olej.
sam uszom nie wierze, że jest cisza podczas zmiany biegu z 1 na 2.
troche ciszej jedzie, no ogólnie z kazdej strony lepiej niż 10w40 5100 ester Motul.
chyba nawet łatwiej zapala

jedyny minus to taki, że sklejają się bardziej tarcze sprzęgła. specjalnie dla testu zostawilem moto na pierwszym biegu i chcialem wyprowadzic z garazu na sprzegle, ale nie jakos kosmicznie

Yamalube 20w50 takze bardzo polecany do naszych xj600s tez jezdzilem i tez bylo fajnie.
Na 3 miejscu stawiam motula. Mimo, że kiedys bym powiedział że jak człowiek może czuć różnice na jakim oleju silnikowi lepiej sie pracuje



Szablon by Sliffka (© samochody do tuningu)