samochody do tuningu

sprzedam gotowe prezentacje maturalne lub napisze nowa na wybrany temat, cena
gotowej prezentacji to 40zl a nowej 50zl, oto lista gotowych prezentacji do wyboru:
„Miłość niejedno ma imię”. Przedstaw najpiękniejsze – Twoim zdaniem – pary
kochanków literackich.
Samotność

Temat: Motyw rodziny w literaturze. Przedstaw różne sposoby jego funkcjonowania
na wybranych przykładach

Temat: Motyw rozstania w literaturze. Scharakteryzuj motyw i omów jego znaczenie
w wybranych utworach literackich.

Temat: Model miłości romantycznej. Zaprezentuj na podstawie wybranych utworów z
XIX wieku
Malarski charakter na przykładzie wybranych dzieł literackich

Motyw cierpienia

zainteresowanych prosze o kontakt pod numerem gg 10647746 lub mail beta84@vp.pl

MOTYW ŚMIERCI W LITERATURZE I SZTUCE
Zestawienie bibliograficzne w wyborze




ALPATOV Michał : Historia sztuki. T. 1-4. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 1978

BERNACKI Marek, DĄBROWSKI Mirosław : Leksykon powieści polskich XX wieku. - Bielsko - Biała : Wydawnictwo DEBIT, 2003

CHRZANOWSKI Maciej : Szkolny słownik motywów literackich. - Warszawa : Wydawnictwo Skrypt, 2003. - S. 383-394 : Śmierć

DRABAREK Barbara, FALKOWSKI Jacek, ROWIŃSKA Izabella : Szkolny słownik motywów literackich. - Wyd. 2 uzup. - Warszawa : Wydawnictwo KRAM, 1998. - S. 434-447 : Śmierć

DRABAREK Barbara, FALKOWSKI Jacek, STACHOWICZ Aleksandra : Język polski : 100 bohaterów lektur. - Warszawa : Wydawnictwo "KRAM", 2003

DZIEJE sztuki polskiej / red. Bożena Kowalska. - Warszawa : WSiP, 1987

DZIEJE sztuki powszechnej / red. Bożena Kowalska. - Warszawa : WSiP, 1986

DZIUROWA Krystyna : Język polski : literatura w motywach. - Warszawa : Wydawnictwo KRAM, 2003. - 67-73 : Motyw przemijania; 74-83 : Motyw Apokalipsy

ENCYKLOPEDIA szkolna : język polski : gimnazjum / red. Agnieszka Nawrot. - Kraków : Wydawnictwo "GREG", 2006. - S. 849-852 : Śmierć

ENCYKLOPEDIA szkolna : język polski : liceum / red. Agnieszka Nawrot. - Kraków : Wydawnictwo "GREG", 2005. - S. 1033-1038 : Śmierć urzędnika

EPOKI literackie : wielki leksykon literatury polskiej / red. Justyna Bajda [i in.]. - Wrocław : Wydawnictwo Dolnośląskie, 2006. - S. 116-117, 725-726 : Śmierć; 662-663 : Katastrofizm; 780-781 : Egzystencjalizm

ESTREICHER Karol : Historia sztuki w zarysie. - Warszawa : PWN, 1977

JANION Maria, ŻMIGRODZKA Maria : Romantyzm i egzystencja : fragmenty niedokończonego dzieła. - Gdańsk : Słowo / obraz terytoria, 2004

JÓZEFCZYK Katarzyna : Zdasz maturę z języka polskiego : motywy literackie. Cz. 1. - Łódź : Wydawnictwo Piątek Trzynastego, 1998. - S. 185-209 : Motyw śmierci

KĘBŁOWSKI Janusz : Dzieje sztuki polskiej : od zarania do współczesności. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 1987


MIŁKOWSKI Tomasz, TERMER Janusz : Leksykon dzieł i tematów literatury polskiej : dla szkół podstawowych i średnich. - Warszawa : Wydawnictwo "Książka i Wiedza", 1998. - S. 625-628 : Śmierć

NOSOWSKA Dorota : Słownik motywów literackich. - Bielsko - Biała : Wydawnictwo "Park Sp. z o.o.", 2004. - S. 388-395 : Przemijanie, vanitas


VADEMECUM maturzysty : język polski / red. [Barbara Chojdyńska] [i in.]. - Wyd. 2 rozsz. - Warszawa : Wydawnictwo "Lynx-SFT", 1999. - S. 37-89 : Cierpienie

Dzien Dobry wszytskim forumowiczom Mogłby mi ktoś sprawdzić i poprawić moja prace maturalną oraz moje wypracowanie z matury próbnej 2008 oraz mam pytanie ma ktos klucz do roszerzonego polskiego:

Temat 1. Cierpiące matki. Porównaj ich wizerunki przedstawione w średniowiecznym wierszu Posłuchajcie, bracia miła... i fragmencie III części Dziadów Adama Mickiewicza.
„Dziady cz. III” Adama Mickiewicza są utworem epoki Romantyzmu. Występuję w nich kontekst historyczny , ukazany jest również topos matki Polki .Natomiast wiersz „ Posłuchajcie, bracia miła” pochodzi z epoki Średniowiecza. Tłem tego wiersza jest kontekst biblijny. W wierszu występuje również motyw Sabat Mater Dolorosa.
Wiersz „Posłuchajcie, bracia miła” nieznanego autora jest monologiem podmiotu lirycznego. Jest on połączeniem liryki bezpośredniej z liryką zwrotu do adresata. Ukazany jest jak już powiedziałem topos Matki Polski. W wierszu tym Matka Boska opłakuje cierpienie i śmierć swojego syna. Poszukuje ona zrozumienia swojej przykrej sytuacji przez czytelnika. Jest ona obecna podczas męki i cierpienia syna. Współuczestnicząc przy nim matka ma chęć ulżenia synowi cierpienia. Mimo , że stara się i czuwa ciągle przy swoim synu jej wysiłki są daremne. W wierszu występują zwroty do Chrystusa: apostrofy i zgrubiania np. „ Posłuchajcie bracia miła” i „Żydowina” podkreślające uczucia matki do syna .Matka Boska w monologu ukazana jest jako zwykła kobieta.. Kieruje ona zarzuty do anioła Gabriela. W monologu zastosowany jest zwrot do wszystkich matek aby modliły się o zaoszczędzenie sobie widoku cierpiących dzieci. Matka bardzo rozpacza , nie może znaleźć pocieszenia po śmierci jedynego i kochanego syna. W tym wierszu Matka Boska ukazana jest odmienny sposób niż w innych utworach epoki Średniowiecza. takich jak np. Bogurodzica.
We fragmencie dramatu „ Dziady cz III” Adama Mickiewicza ukazany jest dialog Pani Rollison z Senatorem. Występuje w nim jak już wcześniej powiedziałem motyw Sabat Mater Dolorosa. Pani Rollison ukazana jest jako uboga i niewidoma wdowa dla której syn stanowi podporę. Matka interweniuje w sprawie dręczonego syna , nie chce żeby jej dziecko cierpiało. Senator wyraźnie lekceważy i drwi z wdowy. Wyśmiewa on jej cierpienie związane z synem i ukrywa wiedzę o jego stanie. W tym fragmencie ukazana jest miłość matki do syna za pomocą metamorfozy owca i ucha. Pani Rollison wznosi poniżenia z miłości do syna. Pada na kolana przed Senatorem zarzucając mu brak serca. Również z miłości wyczekuje całe dnie pod murami ratusza słuchając głos swojego cierpiącego syna. Matka wychwala swojego syna przez Senatorem. Mówi , że dobrze się uczy , pomaga innym w nauce i utrzymujący ją samą ; podkreśla , że dzięki niemu żyje. Wdowa próbuje obudzić w Senatorze ludzkie uczucia. Pani Rollison stara się zainteresować Senatora swoim synem i pokazać jego wstawiennictwo. We fragmencie ukazana jest matka dla której największym bólem jest męka i cierpienie swojego ukochanego syna. Oskarża sprawców cierpień swojego syna o brak serca.
Podsumowując tą prace zaznaczę , że portrety matek w obu utworach są podobne. Zarówno jedna matka jak i druga odczuwa ból z powodu cierpienia syna. Matki w podobny sposób wyrażają uczucie matczyne do syna i odczuwają cierpienie , ale mają również różnice. Dla obu matek największym cierpieniem jest męka i cierpienie syna. Matka Boska współuczestniczy w cierpieniu syna natomiast pani Rollison nie.

Proszę..Pomóżcie..
..Chciałabym bardzo poprosić o wszelką możliwą pomoc..tylko proszę nie
wrzucajcie na mnie że tak późno itd..na początku nie napisałam prezentacji bo mi
się zwyczajnie nie chciało..ale później już nie mogłam z pewnych względów..wiem
że to bardzo późno..ale jesli ktokolwiek mógłby mi jakoś pomóc to byłabym
naprawdę zajebiście wdzięczna..częśc już mam..ale niestety sporo mi brakuje..mam
część środka dokładnie..a nie mam pojęcia jak zacząć i zakończyć..nie wiem jak
przykładowo mogę to napisać..a ustny polski mam za tydzien 27.05..mój temat
prezentacji to- metamorfoza- motyw literacki i ważny element określający
osobowość bohaterów literackich..wybrałam do tego kordiana,kmicica z potopu,
wertera z cierpien mlodego wertera oraz przemiana gustawa w konrada z dziadow
cz III i IV..moj plan ramowy to:

Teza:Metamorfoza-przemiana wewnętrzna prowadząca do zguby lub zwycięstwa nad
samym sobą..

1.Zdefiniowanie pojęcia metamorfoza (to mam)
2.motyw przemiany bohatera w epoce romantyzmu i pozytywizmu (to mniej wiecej mam
ale nie wiem jak to dokladnie ukierunkowac)
3.Zdefiniowanie pojęcia werteryzm (to mam)
4.Kierunki metamorfozy-pozytywna lub negatywna (mniej wiecej wiem ale nie wiem
czy juz tu opisywac wszystkich bohaterow po kolei i ich cala przemiane czy jakos
inaczej)
5.czynniki powodujace przemiane wewnetrzna: a)psychologiczne b)polityczne (tu
mysle i mysle i kompletnie nie wiem jak to napisac)
5.Skutki metamorfozy(mniej wiecej wiem ale nie wiem czy tu napisac dokladnie to
co spotkalo bohaterow na samym koncu czy jakos inaczej)

Wnioski:
-milosc-budujaca lub niszczaca sila metamorfozy (heh..:/..nie wiem jak to
napisac w odniesieniu to bohaterow ksiazek ktore wybralam)
-metamorfoza-efektem buntu bohatera (to samo co powyzej)
-metamorfoza-prowadzi do zguby oraz zatracenia osobowosci (to samo co powyzej)
-metamorfoza-prowadzi do znalezienia sensu zycia,odkrycia idei,ktorej mozna
poswiecic sie bez reszty (to samo co powyzej)
-metamorfoza-daje nadzieje na odkupienie win,a takze podziw i szacunek
tych,ktorzy wczesniej gardzili bohaterem (mniej wiecej wiem)
-metamorfoza-zmiana pogladow (mniej wiecej wiem)
-metamorfoza-dojrzewanie wewnetrzne (mniej wiecej wem)

i pytanie jeszcze czy przy kazdym punkcie lub wniosku musze mowic o wszystkich
bohaterach czy np do jednego pogpunktu moge mowic o jednym tylko bohaterze..w
drugim o dwoch itd..

przepraszam za problem..nie chodzi mi o napisanie za mnie pracy..chodzi tylko o
pomoc w niektorych punktach..jesliby ktos mogl..ujecie jakos zwiezle czegos albo
cos co kto wie..po prostu pomoc..dziekuje wszystkim ktorzy beda mogli to
zrobic..i jeszcze raz przepraszam za klopot i tak dlugi tekst..pozdrawiam
serdecznie i zycze powodzenia tym ktorzy maja jeszcze przed soba ustne matury..



Szablon by Sliffka (© samochody do tuningu)